Reklama

Niedziela w Warszawie

Do zobaczenia na Wilanowie

Wystartowała kampania reklamowa, promująca Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego. Pod hasłem „Widzimy się?”, Muzeum zachęca do odwiedzenia jednej z najmłodszych, ale i najciekawszych instytucji kulturalnych Warszawy.

[ TEMATY ]

Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego

Łukasz Krzysztofka/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Mt 5,14 | Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego to jedno z najwyżej i najbardziej oryginalnie usytuowanych muzeów w Polsce. Otwarte w lutym 2020 r., znajduje się w warszawskiej Świątyni Opatrzności Bożej, w pierścieniu pod jej kopułą.

- Odpowiada to wysokości VIII piętra, co przy niskiej zabudowie warszawskiego Wilanowa pozwala poczuć się bliżej tej rzeczywistości, do której odkrywania zachęcają patroni Muzeum - mówi jego dyrektor Piotr Dmitrowicz.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Bohaterami ekspozycji muzealnej są prymas Stefan Wyszyński oraz papież Jana Paweł II. Okres ich życia to jednocześnie granice historyczne muzealnej narracji. To całe XX stulecie - burzliwy czas zaborów, odzyskania niepodległości, konfliktów zbrojnych, PRL, Solidarności i na nowo odzyskanej wolności.

Reklama

- Tło historyczne jest stałym elementem wystawy, ale pierwszoplanowa staje się tu także sztuka. Prace Aldony Mickiewicz, Stefana Gierowskiego czy Piotra Młodożeńca, a także muzyka Michała Lorenza, budują niesamowitą atmosferę tego muzeum - podkreśla Dmitrowicz.

Strategię i kreację kampanii promującej Mt 5,14 opracowała agencja Allegro. Kampanię będzie można zobaczyć przede wszystkim w aglomeracji warszawskiej: na nośnikach reklamy zewnętrznej, tablicach reklamowych Kolei Mazowieckich oraz autobusach. Istotnym elementem komunikacji są działania w mediach społecznościowych, do promowania Muzeum zaproszono również lokalnych influencerów.

Kampania promocyjna, sfinansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, potrwa do końca roku. Jej celem jest trwałe zwiększenie zainteresowania ofertą Muzeum oraz zaproszenie do odwiedzenia jego ekspozycji głównej na Wilanowie.

2023-09-20 21:35

Ocena: +3 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Warszawa: kard. Nycz i min. Gliński podpisali umowę ws. współprowadzenia Muzeum Jana Pawła II i kard. Wyszyńskiego

[ TEMATY ]

Muzeum Jana Pawła II i Prymasa Wyszyńskiego

Mat.prasowy Biały Kruk

Minister kultury i dziedzictwa narodowego oraz metropolita warszawski podpisali dziś umowę o współprowadzeniu przez kolejne 10 lat Muzeum Jana Pawła II i kard. Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Uroczystość odbyła się w siedzibie muzeum na terenie Świątyni Opatrzności Bożej.

Zarówno minister Piotr Gliński jak i kard. Nycz wyrazili ogromną radość, że placówka pokazująca na tle naszych dziejów dwie wielkie postacie polskiej historii cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ubiegłym roku frekwencja wyniosła około 30 tys. zwiedzających, ale wyrażono nadzieję, że w tym roku wzrośnie do około 100 tysięcy.

CZYTAJ DALEJ

Czy stać mnie na stratę ze względu na miłość do Boga?

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii J 14, 27-31a.

Wtorek, 30 kwietnia

CZYTAJ DALEJ

W czasie Roku Świętego 2025 nie będzie specjalnego wystawienia Całunu Turyńskiego

W czasie Roku Świętego nie będzie specjalnego wystawienia Całunu Turyńskiego. Zorganizowane zostaną jednak przy nim specjalne czuwania przeznaczone dla młodzieży. Jubileuszową inicjatywę zapowiedział metropolita Turynu, abp Roberto Repole.

- Chcemy, aby odkrywanie na nowo Całunu, niemego świadka śmierci i zmartwychwstania Jezusa stało się dla młodzieży drogą do poznawania Kościoła i odnajdywania w nim swojego miejsca - powiedział abp Repole na konferencji prasowej prezentującej jubileuszowe wydarzenia. Hierarcha podkreślił, że archidiecezja zamierza w tym celu wykorzystać najnowsze środki przekazu, które są codziennością młodego pokolenia. Przy katedrze, w której przechowywany jest Całun Turyński powstanie ogromny namiot multimedialny przybliżający historię i przesłanie tej bezcennej relikwii napisanej ciałem Jezusa. W przygotowanie prezentacji bezpośrednio zaangażowana jest młodzież, związana m.in. z Fundacją bł. Carla Acutisa, który opatrznościowo potrafił wykorzystywać internet do ewangelizacji.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję