Telewizja Publiczna od dawna narzeka na brak finansów. Jednak niemałym zastrzykiem środków dla narodowego przekaźnika była dopiero co zakończona olimpiada. Ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach zawodów i programach związanych z imprezą w Vancouver trzy anteny Telewizji Polskiej uzyskały 33,7 mln zł (bez uwzględnienia rabatów). Nie wiadomo, w jaki sposób tłumaczyć ten fenomen, tym bardziej że mimo powszechnej wiedzy o kryzysie na rynku reklam, tegoroczny zysk jest rekordowy.
Dziennik „Rzeczpospolita” w lutym był najczęściej cytowanym pismem. Warto podkreślić, że wynik ten gazeta zawdzięcza głównie publikacji na temat zeznań Ryszarda Sobiesiaka w sprawie przecieku o akcji CBA. Z pozostałych dzienników ogólnopolskich najczęściej cytowano „Gazetę Wyborczą” (Agora SA) - 226 razy i „Dziennik Gazetę Prawną” (Infor Biznes) - 91 razy.
Dziennikarze liczą się w Polsce jak mało kto. Tomasz Lis uplasował się tuż za Donaldem Tuskiem i Lechem Wałęsą na liście najbardziej wpływowych Polaków. W rankingu stu najbardziej wpływowych Polaków „Rzeczpospolitej” umieszczono 24 dziennikarzy i ludzi związanych z mediami. Ojciec Tadeusz Rydzyk zajął szóstą pozycję.
Wchodzi w życie ustawa zmieniająca zasady wnoszenia opłat abonamentowych za korzystanie z radia i telewizji. Zgodnie z uchwaloną w 2009 r. nowelizacją ustawy abonamentowej, oprócz dotychczas zwolnionych z opłacania abonamentu rtv (m.in. osoby, które ukończyły 75 lat, inwalidzi I grupy), nie muszą płacić go też emeryci, którzy ukończyli 60 lat, a ich emerytura nie przekracza 50 proc. przeciętnego wynagrodzenia (czyli nie przekracza kwoty 1551, 48 zł brutto), trwale niezdolni do pracy renciści, bezrobotni uprawnieni do świadczeń socjalnych i przedemerytalnych oraz internowani w stanie wojennym. (mł)
„Miłość jest zaradna” – to zdanie powraca w tym odcinku jak refren Ewangelii, która naprawdę żyje.
Papież Benedykt XVI mówił: „Jedni umierają z głodu, inni z przejedzenia.” A my – gdzie jesteśmy? Opowiadam o miłości, która potrafi sięgnąć poza luksusowy stół i nasycić tych, którzy nie mają nic. Bo miłość to nie emocja. Miłość to decyzja i działanie.
GUS szacuje, że w 2060 r. będzie nas 30,9 mln. Od lat demografowie łamią sobie głowy, w jaki sposób powstrzymać ten zatrważający trend. W dyskusji akademickiej właśnie pojawiły się radykalne głosy, by... szeroko otworzyć granice i problem się sam rozwiąże. - Jeśli nie migracja, to na dzisiaj nie ma innej możliwości powstrzymania procesu wyludniania się naszego kraju - twierdzi prof. Piotr Szukalski z Uniwersytetu Łódzkiego.
Światowy Dzień Ludności obchodzony jest 11 lipca. Według Głównego Urzędu Statystycznego, Polska wkroczyła w okres kryzysu demograficznego, a w kwietniu liczba ludności wyniosła ponad 37,4 mln. Z prognoz wynika, że do 2060 r. spadnie o 6,7 mln i wyniesie 30,9 mln, a połowa mieszkańców naszego kraju będzie miała ponad 50 lat. Z kolei ONZ przewiduje, że populacja Polski do 2100 r. zmniejszy się do ok. 19 mln.
Oficjalny profil papieski @Pontifex na platformie X (dawny Twitter) ma ponad 53 miliony followersów, natomiast @Pontifex – Pope Leo XIV na Instagramie - 14 milionów. Te dane zaskakują i wskazują, że wybór kardynała Prevosta na papieża stał się także wydarzeniem komunikacyjnym.
Pierwszy post w social mediach Leon XIV zamieścił już w piątym dniu pontyfikatu. Było to przesłanie pokoju: „Niech pokój będzie z wami wszystkimi!”, wypowiedziane z Loggii Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra tuż po wyborze. Od tej pory papieskie wpisy (na X) opatrzone zdjęciami lub filmikami (na Instagramie) pojawiają się codziennie, niekiedy po kilka jednego dnia. Wprawdzie obecność Stolicy Apostolskiej na platformach takich jak X (dawniej Twitter) oraz Instagram była zapoczątkowana za pontyfikatu Benedykta XVI, a później kontynuowana przez papieża Franciszka, to jednak Leon XIV zdobył – zaledwie po dwóch miesiącach pontyfikatu! - rekordową, większą niż jego poprzednicy, liczbę obserwujących: na Instagramie jest to 12,6 mln, a na platformie X ponad 53 mln.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.