Siostra Ella, brygidka, nauczyła się wypiekać ciasta w zakonie. Siostry wzajemnie sobie pomagają i przekazują przepisy i kulinarne ciekawostki, które wyniosły z domów rodzinnych lub popularne w regionie, w którym mają domy zakonne. A domy te rozsiane są na całym świecie. Siostra Ella np. przebywa teraz na placówce w Jerozolimie.
Składniki: Ciasto: 50 dag mąki pszennej, 25 dag margaryny, 3 żółtka, 20 dag cukru pudru, 1/3 szklanki śmietany, 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Nadzienie: 50 dag śliwek węgierek, 3 jajka, 1 szklanka śmietany, 15 dag cukru pudru.
Wykonanie: Z podanych składników zagnieść ciasto i włożyć do lodówki na pół godziny. Później rozwałkować i ułożyć na blaszce. Śliwki umyć, osuszyć i przekroić na pół, usunąć pestki. Ułożyć na cieście, posypać przez sito cukrem pudrem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180o C przez 10 min. Ciasto w tym czasie powinno nabrać jasnozłotego koloru. Zmiksować jajka i śmietanę z resztą cukru pudru, wylać na podpieczone ciasto i zapiec do lekkiego przyrumienienia. Śliwkowy poemat jest doskonały zarówno na ciepło, jak i z lodówki.
Kościół św. Józefa w Krzeszowie – Michael Willmann /Graziako
"Ofiarowanie Jezusa w świątyni”
Obchody Ofiarowania Pańskiego pokazują, że Rodzina Święta była głęboko zakorzeniona w tradycji żydowskiej. Choć z chwilą przyjścia na świat Jezusa Chrystusa mówimy o początkach chrześcijaństwa, ortodoksyjny judaizm był źródłem, z którego późniejsi wyznawcy Jezusa czerpali pełnymi garściami
Kobieta izraelska, po urodzeniu dziecka, musiała się poddać oczyszczeniu. Biblijny opis pierwszych dni Jezusa nawiązuje zatem do przepisów Prawa Mojżeszowego. W Ewangelii według św. Łukasza jest mowa o obrzezaniu, które dokonało się 8. dnia po narodzeniu. Zaś 40. dnia miało miejsce tzw. oczyszczenie, które wiązało się z przyniesieniem do świątyni małego dziecka. W przypadku zaś dziecka pierworodnego, jak o tym decydowało prawo, trzeba było je poświęcić Bogu, co w życiu Świętej Rodziny miało miejsce przy okazji Ofiarowania. Według Prawa, należało wówczas ofiarować baranka i gołębia lub baranka i synogarlicę. Ubodzy mogli składać jako ofiarę dwa gołębie lub dwie synogarlice. Odnotowanie przez Ewangelistę czynności rytualnych ma na celu wskazanie, że misja Jezusa wyrasta na gruncie posłuszeństwa jego rodziców Prawu.
Tak łatwo w dzisiejszym świecie zatracić to co najważniejsze. Czasami błądzimy sami w sobie, zakładając co trochę maskę pozornej pobożności. Jak odróżnić ją od prawdziwej wiary? Jak zdjąć maskę fałszu, aby odkryć twarz prawdy?
Trudno jest mówić i pisać o wierze, bo naprawdę mamy jedynie własne oblicze wiary i niewiary. Tylko my sami wiemy, jaka ona jest, czy to w ogóle jest wiara, czy jedynie maska pobożności. Trudno jest mówić o własnej wierze w coraz bardziej zlaicyzowanym świecie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.