Reklama

Rodzina

Mama Kobieta Sukcesu – nowa kampania społeczna przełamuje stereotypy

86% Polaków deklaruje, że najważniejszą wartością i źródłem spełnienia w życiu jest posiadanie szczęśliwej rodziny. To wynik badań społecznych przeprowadzonych przez Fundację Priorytety i Fundację BoWarto. Zdecydowana większość respondentów przyznaje też, że wychowanie dzieci wymaga wysiłku, pracy i rozwoju. Jednocześnie współczynnik dzietności w Polsce od wielu lat spada, a w opinii publicznej sukces przypisywany jest wyłącznie kobietom spełnionym w biznesie. Konieczne jest więc uświadamianie, jak ważną i trudną pracę wykonują mamy, które są prawdziwymi Kobietami Sukcesu. Temat ten podejmuje nowa kampania społeczna.

Materiał prasowy

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

– Bycie mamą to piękne zajęcie, pełne wzruszeń i radości. Ale to też ciężka praca. Konieczne jest poświęcenie czasu, wysiłku, posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Mama musi wykonywać wiele różnych zadań i często kilka w tym samym czasie – mówi Anna Bosak, prezes Fundacji Priorytety, która jest organizatorem kampanii społecznej. – Dbanie o prawidłowy rozwój dzieci, zdrowie, wygląd, kształtowanie charakteru, nauka kultury i zasad społecznych, wspieranie w wyzwaniach emocjonalnych – to tylko niektóre z nich.

Przekładając powyższe na język biznesowy: mama jest więc równocześnie menedżerem, psychologiem, negocjatorem, lekarzem, szoferem, szefem kuchni, pomocą̨ domową, animatorem i dyrektorem finansowym. Wymaga to dobrej organizacji pracy, kreatywności, wytrwałości, radzenia sobie z presją czasu i stresem – czyli umiejętności miękkich, najbardziej pożądanych przez pracodawców.

Podziel się cytatem

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Sukcesem mam jednak jest nie tylko wykonanie wszystkich zadań, ale przede wszystkim szczęście rodzinne, poczucie satysfakcji z robienia ważnych rzeczy, miłość, którą dają innym i którą same otrzymują. Bycie mamą niesamowicie rozwija człowieka, kształtuje charakter i porządkuje priorytety.

Reklama

Sukces nie tylko w biurze

Choć każda mama dobrze wie, jakiego zaangażowania wymaga prowadzenie domu i opieka nad dziećmi, często jest to zaskoczeniem nawet dla ich mężów.

– Przed rozpoczęciem kampanii społecznej starałyśmy się dobrze zdefiniować problem, z którym chcemy się zmierzyć. W badaniach przeprowadzonych wśród ojców zaskakująco często pojawiały się wypowiedzi w rodzaju „naprawdę nie wiem, jak ona to wszystko ogarnia” – wyjaśnia Anna Bosak.

Dlatego fundacja uznała, że potrzebne jest uświadomienie na poziomie społecznym dotyczące faktu, jak ważną i piękną pracę wykonują kobiety jako mamy. To praca nie tylko dla dobra ich rodzin, ale tak naprawdę: całego społeczeństwa. To w domu dzieci zdobywają najwięcej umiejętności, uczą się życia, świata, rozumienia zasad społecznych, ale też samych siebie.

– Dom to również ogromny czynnik kulturotwórczy: muzyka, której się słucha w domu, dostępne książki, sposób podawania posiłków, programy wybierane w TV i czas na to przeznaczany kształtują gust i nawyki domowników. I tylko w domu dzieci mogą dostać to, co jest podstawą prawidłowego rozwoju: poczucie akceptacji, bycia ważnym dla kogoś, bezwarunkową miłość. Do tego potrzebny jest czas, obecność i zaangażowanie rodziców – mówi Anna Bosak.

Reklama

Według twórców kampanii kobiety często boją się, że macierzyństwo nie pozwoli im na utrzymanie i rozwój pracy zawodowej. Wiele kobiet godzi te dwie role i jest to jak najbardziej możliwe. Kampania ma też pokazać, że jeśli kobieta decyduje się na jakiś czas zrezygnować z pracy zarobkowej, najczęściej przy małych dzieciach albo jeśli dzieci jest więcej, to wykonuje tak samo ważną i cenną pracę jak kobiety pracujące zawodowo. I często nawet po dłuższej przerwie mamy wracają do pracy zawodowej silniejsze, lepiej wyposażone w umiejętności miękkie. Wiele kobiet będąc w domu, rozwija nowe inicjatywy, zakłada własną firmę albo podejmuje się działalności społecznej.

Reklama społeczna i konkurs

W ramach kampanii, poza reklamą społeczną, został przygotowany też konkurs dla mam. Jego celem jest pokazanie prawdziwych kobiet, które czują się kobietami sukcesu, mając szczęśliwą rodzinę, ale też potrafią opowiedzieć o tym, ile pracy to wymaga. Do wygrania jest 60 voucherów na weekend dla dwóch osób w wybranych hotelach w Polsce ze strefą spa i 60 voucherów na zestaw kosmetyków. Planowana jest również współpraca z wybranymi influencerkami, artykuły i wywiady, wywołanie dyskusji społecznej na temat tego, czym jest sukces w życiu.

Spot promujący kampanię zrealizowało studio filmowe Mangusta Film, a muzykę skomponował Adam Sztaba. Aktywna kampania promocyjna będzie prowadzona w Internecie do końca listopada. Za zakup i planowanie mediów odpowiada agencja Performance Labs. Badania ilościowe i jakościowe zrealizował dom badawczy Maison & Partners. Kampania otrzymała wsparcie z programu Po Pierwsze Rodzina, który prowadzony jest przez Ministerstwo Pracy, Rodziny i Polityki Społecznej.

2021-11-02 08:33

Ocena: +1 -2

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bp Andrzej Przybylski: Jako cały Kościół poczujmy się odpowiedzialni za powołania

2024-04-17 12:48

[ TEMATY ]

bp Andrzej Przybylski

powołania

Karol Porwich/Niedziela

Bp Andrzej Przybylski

Bp Andrzej Przybylski

Zapraszam wszystkich ludzi dobrej woli i wszystkich ludzi wierzących do tego, byśmy szczególnie w tę niedzielę i przez cały ten tydzień znowu ożywili w sobie wielkie wołanie do Pana żniwa o nowe powołania kapłańskie i zakonne – powiedział bp Andrzej Przybylski, delegat Konferencji Episkopatu Polski ds. Powołań, z okazji Niedzieli Dobrego Pasterza, która przypada 30 kwietnia. Rozpoczyna ona Tydzień Modlitw o Powołania kapłańskie, zakonne i misyjne.

Bp Przybylski przypomniał, że w Niedzielę Dobrego Pasterza rozpoczynamy szczególny czas modlitwy o powołania kapłańskie, zakonne, misyjne, „mając świadomość tego, że wszyscy jesteśmy powołani”. „Dlatego nasza modlitwa o powołania dotyczy przede wszystkim rozeznawania drogi, woli Bożej, odwagi pójścia za tym powołaniem” – dodał.

CZYTAJ DALEJ

Bp Włodarczyk do salezjanów: pokora istotna w dialogu synodalnym

2024-04-17 17:54

[ TEMATY ]

salezjanie

Bp Krzysztof Włodarczyk

Karol Porwich/Niedziela

Bp Krzysztof Włodarczyk

Bp Krzysztof Włodarczyk

„Istotną postawą w dialogu synodalnym jest pokora, która skłania każdego do bycia posłusznym woli Bożej i sobie nawzajem w Chrystusie” - uważa bp Krzysztof Włodarczyk, który był gościem XV Kapituły Inspektorialnej, jaka odbywa się w Pile. Uczestniczą w niej salezjanie z wielu krajów.

Ważnym wydarzeniem, wpisującym się w obrady członków Inspektorii św. Wojciecha, jest głos przedstawicieli II Kapituły Młodych, jaka miała miejsce w 2023 r. w Lądzie nad Wartą. Pomaga on salezjanom zweryfikować jakość pracy i wierność powołaniu. - Od kapłanów oczekujemy przede wszystkim, by byli, uczestniczyli w naszym życiu. By byli autentyczni i żyli charyzmatami. Cieszymy się, że podczas takiego wydarzenia, jakim jest kapituła, mamy swój głos. Oznacza to, że jesteśmy ważni, a księża chcą usłyszeć to, co mamy do powiedzenia - powiedziała Ewa Budny, która zaangażowana jest na co dzień w bydgoskim Oratorium „Dominiczek”.

CZYTAJ DALEJ

Ikona Nawiedzenia zawitała do parafii w Okowach

2024-04-18 09:30

[ TEMATY ]

parafia

nawiedzenie

peregrynacja

Matka Boża Jasnogórska

okowy

Ikona Nawiedzenia

Karol Porwich / Niedziela

17 kwietnia był kolejnym dniem peregrynacji kopii obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej. Tym razem Ikona Nawiedzenia trafiła do Białej koło Wielunia, gdzie został przywitany przez bp. Andrzeja Przybylskiego, bp. Jana Wątrobę oraz całą wspólnotę parafialną i zaproszonych gości.

Karol Porwich / Niedziela

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję