Ordynarne wykorzystanie do reklamy wódki zdjęcia niesionego przez kolegów człowieka – Michała Adamowicza, śmiertelnie ranionego przez ZOMO podczas solidarnościowej manifestacji w Lubinie 31 sierpnia 1982 r., to skandaliczne i karygodne nadużycie! To także haniebne świadectwo, że zarówno producent trunku, jak i agencja, która reklamę przygotowała, za nic mają pamięć historyczną, szacunek dla majestatu śmierci czy uczucia rodziny i przyjaciół ofiar tamtej tragedii (oprócz Michała Adamowicza zginęli wówczas także Mieczysław Poźniak i Andrzej Trajkowski).
Tłumaczenia – że zdjęcie użyto przypadkowo i bezwiednie (czyli bez wiedzy, co właściwie ono prezentuje), że to wina braku profesjonalizmu i ignorancji jednego tylko pracownika – są nie do przyjęcia. Reklama, zanim zamieszczono ją w Internecie, przemknęła przed oczami wielu osób, którym powinno zapalić się światełko ostrzegawcze.
Naruszenie przez producenta wódki i agencję reklamową praw autorskich, i to jeszcze w taki sposób, to odrębna kwestia, potencjalnie – o bardzo dotkliwym wymiarze ekonomicznym. Przede wszystkim jednak, gdyby zapytano autora zdjęcia, Krzysztofa Raczkowiaka, o pozwolenie, szybko wyszłaby na wierzch absurdalność pomysłu reklamowego.
Kończąc pracę nad nową strukturą Kancelarii, zaprosiłem do współpracy salezjanina, ks. dr hab. Jarosława Wąsowicza, który będzie pełnił funkcję kapelana prezydenta - napisał na portalu społecznościowym Facebook Karol Nawrocki.
Ks. Jarosław Wąsowicz, to duchowny i naukowiec. Człowiek odważny, oddany Panu Bogu patriota. Antykomunista, były członek Federacji Młodzieży Walczącej. Dyrektor Archiwum Salezjańskiej Inspektorii Pilskiej. Były członek Rady Muzeum II Wojny Światowej. Pomysłodawca akcji społecznej „Serce dla Inki”. Organizator ogólnopolskich pielgrzymek kibiców na Jasną Górę oraz wyjazdów wakacyjnych dla dzieci z polskich rodzin mieszkających na Wileńszczyźnie. Autor kilkuset publikacji naukowych i publicystycznych, wykładowca. Człowiek pogodny, pracowity, a także pełen życzliwości - napisał Karol Nawrocki.
Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.
- Jestem przekonany, że dzisiejsze słowo, które dostajemy od Pana Jezusa, jest ważne nie tylko na jutro i pojutrze, na te dni centralne Jubileuszu, ale jest jeszcze ważniejsze na wszystko, co nastąpi potem, kiedy każdy i każda z Was, każdy z nas, wrócimy do swoich domów – mówił kard. Grzegorz Ryś. do młodych w Rzymie.
Trzeciego dnia Casa Polonia podczas Jubileuszu Młodych w Rzymie Eucharystii przewodniczył kard. Stanisław Dziwisz, a słowo wygłosił metropolita łódzki. O dwóch postawach mieszkańców Nazaretu z Mateuszowej Ewangelii mówił w homilii kard. Ryś.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.